Image default
Mozgás

SMR henger. Társunk az edzésben.

SMR henger, azaz Self Myofascial Relase technika már egyre elterjedtebb a hobby sportolók és ülőmunkát végzők körében is. Szerencsére egyre többen kezdik el használni, és jó eredményeket érnek el. Sokaknak komoly hosszan tartó fájdalmak szűntek meg az SMR henger használatával.

A miofasciális kifejezés talán némi magyarázatra szorul – a „mio” jelző az izomra utal, a fascia pedig arra a kötőszövetes állományra, ami ezt körülveszi. Ez a kötőszövet, azaz a fascia mindenütt jelen van a testünkbenTöbb rétege van, amelyek egymásba fonódva jelenek meg. A felszínes rétegére úgy tekinthetünk, mint pókháló.Ez burkolja be az izmainkat. Ez található a szerveink között. Körbevesznek minden artériát, vénát, így biztosítja a test ellátását tápanyagokkal.

Ha ez a háló megtekeredik, elcsavarodik, megsérül a nem megfelelő használat során akkor ezt izmaink jelzik számunkra. Beszűkül a mozgásunk, romlik a testtartásunk, izmaink feszessé válnak. Az izompólya hártyaszerűen beburkolja az izmokat, biztosítja az izom erejét, rugalmasságát. Az izom könnyebben és gyorsabban regenerálódik, amikor az izompólya rugalmas. Ebben nagy segítséget nyújt nekünk az SMR henger.

Milyen elven működik az SMR henger?

A feszes izmokra megfelelő erejű nyomást gyakorolva idegrendszerünk a fájdalom elkerülése érdekében reflexesen – tehát akaratunktól függetlenül – ellazítja az adott szövetet. A hengerre ráfeküdve mi szabályozzuk, hogy mennyire engedjük rá magunkat a feszes izmokra. Elsőre fájdalmasnak tűnhet a hengerezés , hiszen letapadásokat, adhéziókat (kóros összenövések) masszírozunk ki, illetve számos trigger pontot is érintünk. (A trigger pontok feszültségcsomók.)

Ezek a letapadások, összenövések sérülések, nem csak sportsérülések, betegségek, mozgásszegény életmód miatt alakulhatnak ki. Ezáltal csökkentik és gátolják az izom normális mozgástartományát. Minél feszesebb egy izomzat és minél kisebb a mozgástartománya, annál inkább fenn áll a sérülés veszélye. Azaz szakadások, húzódások jelentkezhetnek. Például egy befeszült piriformis izom derékfájáshoz vezethet előbb vagy utóbb.

Ne feledjük, minden mindennel összefügg. Minden mindennel összeköttetésben van!

Így az SMR henger használatával és hozzáteszem a nyújtásokkal , amelyek lehetnek dinamikus és statikus nyújtások, megtudjuk növelni a mozgástartományt az ízület körül, így csökken a sérülés veszély.

Számos izmot tudunk hengerezni, köztük pl.: achilles-ín, vádli, comb hátul, oldalt, belül, illetve a farizmon is.

Majd tudjuk használni a hátunk felső szakaszán, és a széles hátizmon is.

Különböző hengereket lehet manapság már a boltokban kapni. Sima felszínűt, rücsköset, illetve kiegészítő kisebb labdákat, amellyel könnyebben ellehet érni a fájósabb pontokat.

Összegezve az SMR hengerrel javítjuk a mozgásunk minőségét, fájdalmat csillapítunk, többek között alkalmazhatjuk izomláz esetén is.

Kapcsolódó bejegyzések

Hogyan szabadulj meg a lábgörcsöktől?

Bán Zsófia

Milyen gyakorlatokkal segítheted elkerülni a hát és derékfájást?

Bán Zsófia

Mozgással a térdfájás ellen

Bán Zsófia

Szóljon hozzá

Figyelem, az oldal cookie-kat használ. Az „Engedélyezem” gombra kattintva vagy az oldalt tovább használva elfogadja a sütik használatát. Engedélyezem Bővebb információ