Image default
Életmód Mozgás

Hogyan szabadulj meg a lábgörcsöktől?

Sokakat érint ez a probléma. Legyen akár szó edzés közben vagy éjszaka alváskor. Izomgörcs akkor jelentkezik, amikor az izom önkéntelenül, magától húzódik össze.
Ilyenkor általában egy kemény dudor érezhető a fájdalom helyén, ami maga az összehúzódott izom. A izomgörcs valószínűleg az elfáradt vagy túlzottan igénybevett izomnak köszönhető, mivel a szervezet kiszáradt, vagy nem jut elég káliumhoz, magnéziumhoz, vagy más elektrolithoz.

Szerencsére vannak módszerek, amivel száműzheted a lábgörcsöket és megelőzheted, hogy ne is alakuljon ki.

🚰 Igyál vízet!

A dehidratáció gyakori jelenség manapság sokak életében. Kevesen isznak vizet. Ennek számos oka van köztük, hogy nem szeretik az ízét vagy elfelejtődik a sok munka, teendő mellett.

⚠️ A dehidratáció negatívan befolyásolja az izomnövekedést és a regenerációt is. Csökken az erőkifejtés mértéke és hamarabb fárad az izom. Sőt, sajnos hamarabb történnek szakadások, húzódások, sérülések. 
Az ásványi anyagok ugyanis elengedhetetlenek az izmok megfelelő működéséhez, a folyadék pedig az ásványi anyagok feldolgozásához.

Itt van egy érdekes cikk a víz ivásról:
https://www.nlcafe.hu/…/201…/viz-folyadekbevitel-hidratalas/

🧘‍♀️ Megfelelő nyújtás és erősítés is tud segíteni!

Vádli nyújtása


Megelőzésként és kezelésként érdemes óvatosan, nem túl feszítve nyújtani a vádlit, átmozgatni napi rendszerességgel a lábfejet ( pipa, spicc) és gyakorolni sokat a lábujjhegyre állást, ami egyszerre fejleszti az egyensúly érzéket is.
➕ SMR henger használata a vádli tájékán.

⚠️ Magnéziumhiány is oka lehet a görcsölésnek

A magnézium egy olyan, alapvető fontosságú ásványi anyag, amelyre a test minden egyes szervének (beleértve a csontok, fehérjék és a zsírsavak képződését is) szüksége van azok megfelelő működéséhez. A kálcium az izmok összehúzódásáért, a magnézium pedig ezek ellazulásért felel, és, optimális esetben, a szervezetben kétszer annyi kálcium található, mint magnézium.

Ha a kettő közti egyensúly felborul: az elégtelen magnéziumbevitel miatti magas kálciumszint okozhatja a görcsöléseket.

➕ számos élelmiszerben is megtalalható a magnézium többek közt a diófélékben, magokban, zöld színű zöldségekben. 🌱🥦🥒

Összességében, ha:
✅Figyelsz, hogy megfelelő mennyiségű vizet igyál
✅Figyelsz a kellő nyújtásra
✅Figyelsz a magnézium bevitelre

Megelőzheted, vagy csökkentheted, hogy ne alakuljon ki a lábad görcsölése❗

Kapcsolódó bejegyzések

Masszázs és a korrektív tréning együttes hatása!

Bán Zsófia

Csípő és, ami körülötte van

Bán Zsófia

Nyújtás fontossága

Bán Zsófia

Szóljon hozzá

Figyelem, az oldal cookie-kat használ. Az „Engedélyezem” gombra kattintva vagy az oldalt tovább használva elfogadja a sütik használatát. Engedélyezem Bővebb információ